tirsdag den 8. maj 2007

vente, vente, vente.....

Så oprandt den store dag. Med en stor taske og computeren på ryggen tog jeg i morges af sted mod Riget sammen med min mor. I brevet vi havde modtaget stod der, at vi skulle møde oppe på 13. etage kl. 930, og jeg regnede egentlig med, at vi skulle være indlagt til på mandag hvor operationen skal foregå. Men nej, der skal bare tages en masse prøver, og med prøver medfølger der den obligatoriske ventetid. Hvis jeg lagde al den tid sammen hvor jeg har siddet og ventet herinde på Riget tror jeg det ville blive til et par måneder. Nå, men de er jo allsammen supersøde herinde, og man kan vel godt vente lidt, når udsigten til et nyt liv ligger ude i horisonten. Heldigvis skal jeg ike ligge herinde indtil mandag. Jeg får lov til at tage hjem imellem prøverne, så nu bliver den lille familie nok glad. Det er sgu' også rarere at sove hjemme i sin egen seng, og at kunne stå op og spise morgenmad med sin familie.
Indtil videre er der ike blevet sagt så meget som jeg ikke allerede vidste. Den eneste lille bonus er, at de skal fjerne et lille kateter ved at stikke en kikkert op igennem urinrøret 14 dage efter operationen. Det vidste jeg ikke lige, men det bliver jo bare skønt!!!!!!!

Kh Peter

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej peter
Held og lykke med transplantionen.
Hilsen en mulig donormor til en 36 årig p-dialyse patient.
mange tanker Käthe Bjørke

Peter Clement Marott sagde ...

Hej Käthe!
Tak for de venlige tanker. Og held og lykke med dit barn. Det er en stor ting både at skulle donere et organ men sandelig også at skulle modtage det. Jeg sender jer al mulig held og lykke.

Kh Peter

Anonym sagde ...

Hej Peter !
Held og lykke med transplantationen. Jeg har læst din historie i UDE OG HJEMME. Jeg har været nyredonor for min søn Palle. D. 29.11.2002 blev vi transplanteret på Rigsholspitalet.
Alt gik godt og vi har det begge godt i dag. Min søn har efter transpl. fået en lille pige og familien venter sig igen til juli.
Du kan læse vores historie i HJEMMET udgivet i mandags d. 07.05.07.
Jeg ønsker dig og din mor held og lykke med operationen og fremtiden.

Kærlig hilsen

Anni Rydstrøm

anni@rydstroem.jyskebank.dk

Peter Clement Marott sagde ...

Hej Anni!

Det glæder mig, at i har klaret jer godt igennem forløbet. Og tillykke med barnebarnet. Det er jo bare helt fantastisk. Vi venter jo stadig på den store dag, og i mellemtiden fandt de ud af, at jeg havde et abnormt hjerte. Det gjorde, at vi var meget nervøse for at operationen skulle aflyses. Heldigvis fandt de, efter en undersøgelse med kikkert inde i hjertet, ud af, at der ikke var noget til hinder for at transplantere. Pyha! Jeg er nu ikke helt rolig, før jeg vågner op med nyren i mig. Og bagefter vil jeg nok også være lidt nervøs for, at der sker noget med den. Men statistikken for familiedonationer (og især nyrer fra en mor) er gode, så det skal nok gå.

Kh Peter