lørdag den 12. maj 2007

Surpise!!!

Ja, så let skulle det jo altså ikke gå. Jeg havde tilmeldt mig et forsøg der skulle finde ud af sammenhængen mellem transplantationer og sukkersyge. Nu når jeg alligevel var herinde, kunne de jo ligeså godt blive lidt klogere ved hjælp af mig. I den forbindelse skulle de lave en såkaldt EKKO-scanning af mit hjerte. Det svarer til når man scanner en gravid mave med ultralyd, men her er det altså bare hjertet de kigger på. Denne undersøgelse ville de aldrig have lavet på mig, hvis det ikke var fordi jeg var med i deres forsøg. Jeg er jo ung, frisk og rask (forholdsvis....). Nå, men hjertelægen der foretog undersøgelsen var afsindig stille og havde et meget alvorligt ansigtsudtyk. Da jeg så spørger, om der er noget galt, siger han, at min hjertemuskel er meget slap i forhold til min alder. Og her begynder mine alarmklokker at ringe!!! For hivs der nu er noget galt med hjertet, er der fare for, at de aflyser operation mandag. Dagen efter kommer overlægen på nyreafdelingen ned og forklarer mig, at de ikke kan sige god for en operation mandag, før de har lavet en KAG-undersøgelse af hjertet. Der går de ind igennem lysken, sprøjter konrastvæske ud i hjertets kar, og ser hvordan det fungerer. Så efter to dages venten, bliver jeg fredag kørt op på hjerteafdelingen. Heldigvis fungerer det godt nok til, at de vil operere på mandag, men hold da helt fest hvor kan man blive forskrækket. Jeg håber ikke der kommer flere overraskelser før mandag!!!

Kh Peter

Ingen kommentarer: