torsdag den 19. april 2007

Velkommen!

Jeg er glad for at kunne præsentere denne blog der handler om at være ung og nyresyg. Jeg selv er 26 år, har kone og to børn, og har i lang tid kæmpet med en nyresygdom. Det medførte, at jeg i januar i år kom i dialyse, hvilket har været en stor omvæltning for både mig og min familie. Min mor har fra starten af ytret, at hun gerne ville give mig sin nyre, og efter et langt udredelses-program på hospitalet godkendte de hende 1. marts. Derefter skete der intet!!! Pga. manglende resourcer fik jeg beskeden, at jeg kunne komme til at vente et halvt til et helt år, før de ville skære i mig og min mor. Dette fandt jeg højst urimeligt, og kontaktede sundhedsministeren og diverse medier. TV2 tog efterfølgende fat i sagen, og d.6 og 7/4 rullede historien over skærmen. Det resulterede i, at der pludselig var plads til at operere mig d.14/5.
Jeg har efterfølgende fået flere henvendelser fra unge nyresyge, der føler at der mangler et forum for sådan nogle som os. Jeg har derfor oprettet denne blog for at dele mine erfaringer med andre, og jeg vil også meget gerne høre alle jeres historier og erfaringer med nyresygdom og hvordan man lever med det. Det er pissehårdt at være nyresyg, men jeg håber at denne blog kan hjælpe dig igennem trængslerne. Skriv løs!!!!!

Kh Peter

Ingen kommentarer: