fredag den 20. april 2007

Skod-Kateter!

Kender i til P-katetre der ikke virker? Jeg har i den sidste måned døjet med, at mit kateter virker ad helvedes til. Sagen er, at det sidder for højt (af uvisse grunde), og de har nu prøvet at rette det med "strikkepinden" (og det skal siges, at det ikke er særlig rart at få en jernpind ind i maven!), men uden held. Lige så snart de er færdige, hopper det op igen. Så har de givet mig afføringsmiddel i hoved og r**, men heller ikke det hjælper, udover at man skal på toilettet en 15-20 gange om dagen. Jeg kan ikke køre nat-maskine, da jeg bliver vækket konstant af alarmer pga. det dårlige flow, så jeg må gøre det manuelt i dagtimerne. Og med et kateter der ikke virker, bruger jeg i snit 1 1/2 til 2 timer pr. poseskift. Det er altså omkring 7 timer/dagligt der går på det her gøgl!!!!!!! Det eneste der holder mig oppe er, at jeg kan se frem mod min transplantation d.14/5. Jeg håber det går godt, så jeg kan slippe for dialysen. Det er temmeligt ufedt hele tiden at skulle tænke på hvornår man kan tage den næste pose, og det er røvbesværligt at have med ud, da det tager så lang tid for tiden. Har du haft problemer med dit kateter, og hvordan får du din hverdag til at fungere med dialyse og det hele?

Love fra Peter

Ingen kommentarer: